Liceum Ogólnokształcące
im. gen. Mariusza Zaruskiego w Węgorzewie
Witaj gościu! Dzisiaj jest: 13 grudnia 2018 Imieniny obchodz: ucja, Otylia, Eugeniusz
Od 8.11.2006 jesteś 45228 osobą odwiedzającą naszą stronę
2018-06-19:
KARKONOSZE-PRAGA
W dniach 27.05-02.06.2018 odbyła się wycieczka w Karkonosze zorganizowana przez wychowawców klas IIa i IIb.
Zwiedziliśmy w tym czasie Skalne Miasto, Krzeszów, Pragę i Wrocław, oraz zdobyliśmy szczyty takie jak Śnieżka czy Słonecznik i Pielgrzymy. Mieszkaliśmy w przytulnym pensjonacie „Polana” w Karpaczu, który podbił nasze serca szczególnie pysznym, domowym jedzeniem oraz wspaniałą atmosferą.
Pierwszego dnia wycieczki, po nocy spędzonej w autokarze weszliśmy na Śnieżkę! Jednak widoki jakie mogliśmy podziwiać w trasie jak i po podejściu były tego warte. Nasza przewodniczka nie dała nam się nudzić, na każdym postoju zajmowała nas wspaniałymi opowieściami o górach. Już pierwszego dnia dokonaliśmy czegoś wielkiego!
Drugiego dnia wycieczki wyjechaliśmy do Czech, zwiedzić przepiękne i imponujące wyglądem Skalne Miasto. Jednak zanim tam dojechaliśmy, odwiedziliśmy Krzeszów by zwiedzić Bazylikę Wniebowzięcia Najświętszej Maryi Panny. Podziwialiśmy zdobienia w nawet najmniejszym detalu, oprowadzani przez świetnego, obdarzonego wielką wiedzą przewodnika. Prosto z Krzeszowa wyruszyliśmy do Czech, zwiedzić wspomniane wcześniej miejsce.
Dnia trzeciego wyjechaliśmy do Pragi! Zwiedziliśmy zamek z widokiem na całe miasto, a potem spacerem przecięliśmy je by zobaczyć najciekawsze jego zakątki. Spotkaliśmy się z wieloma sytuacjami, które pokazały nam zachwycającą różnorodność tego miasta.
Ostatni dzień w Karpaczu! Dzień czwarty, czyli wyprawa trasą widokową Na Słonecznik i Pielgrzymy, po której wszyscy wrócili opaleni. Słońce się nas trzymało, było bardzo ciepło i wakacyjnie. Po powrocie z gór chętni wybrali się na zakupy, a spontaniczna grupka osób zorganizowała sobie wyjazd na basen. Po tej mini wycieczce było co opowiadać na wieczornym, pożegnalnym ognisku.
Piątego dnia wycieczki zwiedziliśmy Wrocław. Zmęczeni, jednak gdy przewodnik zaproponował grę terenową na wrocławskim rynku, wszyscy się ożywili. Dzięki niej mogliśmy sami odkrywać malutkie tajemnice tego miejsca, oraz znajdować krasnale, które są symbolem Wrocławia. Produktywny dzień zakończyliśmy seansem kinowym, filmem „Deadpool 2”. Potem wyruszyliśmy do Węgorzewa.
Wycieczka była udana, wyczerpująca i przede wszystkim satysfakcjonująca. Będziemy ją miło wspominać, nawet gdy opuścimy już mury naszej szkoły.